Hlavní strana > Imunita> Utužte své zdraví podle Wim Hofovy metody

Utužte své zdraví podle Wim Hofovy metody

Anna Mrázková··3 minuty čtení

Že jste ještě neslyšeli o Win Hofovi? Tento novodobý propagátor otužování coby skvělého způsobu, jak si udržet tělesné i psychické zdraví, sestavil komplexní metodu nesoucí jeho jméno – Win Hofova metoda (zkráceně WHM).

Utužte své zdraví podle Wim Hofovy metody

Kdo je Win Hof?

Holanďan Wim Hof, také známý jako Iceman neboli „Ledový muž“, má na kontě celou řadu obdivuhodných výkonů a světových rekordů – a to, jak sám tvrdí, díky blahodárným účinkům ledové vody v kombinaci s dalšími technikami. Pro zajímavost zmiňme například výšlap na Everest jen v plavkách a teniskách, dvě hodiny strávené v ledové lázni, uplavání 66. metrů pod ledem nebo zaběhnutí půlmaratónu ve sněhu a bez bot.

Muž schopný těchto výkonů vzbudil zvědavost mnoha vědců. Odborníci už dokonce potvrdili, že dokáže myslí regulovat pochody v lidském těle. „Čeho jsem schopen já, to dokáže každý,“ říká Win Hof, jež své vědění předává dál.

Poznatky z jógové praxe (hluboké dýchání a umění meditace) snoubil Win Hof s pozitivními účinky otužování a vytvořil jedinečnou metodu, díky které obnovil tradici otužování a vyvolal novou vlnu zájmu o tento fenomén.

Co je Win Hofova metoda?

Jedná se o komplexní způsob, jak zvýšit kvalitu života, zdraví a prožívání. Cílem je zlepšení celkového tělesného i duševního stavu.

Tato metoda ​​kombinuje tři různé prvky – dechová cvičení, jež tělo plní kyslíkem a alkalizují ho, dále vědomé vystavování se chladu – ten mírní zánět, vyrovnává hormony a produkuje endorfin dodávající tělu energii. Vše je podpořeno meditacícílenou prací s myslí, čímž se posiluje vůle, a z vás tak vzniká psychicky odolnější jedinec.

Základní principy Wim Hofovy metody

Pojďme si tři základní pilíře WHM podrobněji představit:

  • Otužování

Pravidelné vystavování se chladu s sebou nese mnoho výhod pro lidské zdraví, navíc urychluje metabolismus a tím podporuje hubnutí.

  • Dýchání

Vědomé tzv. hluboké dýchání zvyšuje hladinu kyslíku v krvi, což do těla přináší vlnu energie. Vědomé dýchání také pomáhá lépe zvládat stres a regulovat jeho hladinu.

  • Meditace

Vše začíná v hlavě. Meditační techniky usnadňují kontrolu nad vlastním tělem, myslí i pocity. Prvním krokem je závazek, jakmile se jednou odhodláte, máte napůl vyhráno. Začněte zlehka, ale nepolevujte, nejdůležitější je pravidelnost, jen tak si vytvoříte zdravý návyk.

Účinky Wim Hofovy metody na lidské zdraví a psychiku

Ke známým pozitivním účinkům WHM na fyzické i mentální úrovni mimo jiné patří:

  • silnější obranyschopnost
  • psychická odolnost a pevná vůle
  • více energie​ a vyšší výkon
  • snížení vlivu stresu
  • zvýšení koncentrace
  • lepší spánek i nálada
  • zvýšená kreativita

Jak WHM provádět?

Říkáte si, že zrovna běžně neběháte v plavkách na nejvyšší horu světa nebo neplavete pod ledem? Zdá se vám proto WHM v praxi neproveditelná? Omyl…

  • Výšlap na Everest vyměňte za sportování za jakéhokoliv počasí. Zimní období není důvod k nečinnosti – hýbejte se stejným způsobem jako po zbytek roku. Běhat lze i ve sněhu.
  • Plný dech a další základní dechové techniky se snadno naučíte na běžných lekcích jógy. Pravidelná jógová praxe je již sama o sobě druhem meditace – umožní vám navodit stav prázdné mysli a lépe poznat vlastní tělo.

Anna Mrázková

Anna Mrázková

Ahoj všem, kdo chtějí být lepší! Jmenuji se Anička a řídím se pravidlem, že životní štěstí je otázkou osobního rozhodnutí. Pohodový život ale nepadá z čistého nebe, je mu třeba jít naproti – zdravou stravou, pravidelným pohybem na čerstvém vzduchu, dostatkem spánku a udržováním kvalitních mezilidských vztahů. Neodkládejte své „lepší Já“ na zítra, začněte již dnes! Poradím vám, jak na to.

Nejlepší články e-mailem

Jednou za 14 dní ti pošleme přehled nejlepších článků, které ti pomůžou být lepší!

Záleží nám na ochraně vašich dat.
Přečtěte si naše Zásady ochrany osobních údajů.

Doporučené články

© 2020 ChciBýtLepší.cz. Všechna práva vyhrazena.